Zitzakken komen tegenwoordig in alle vormen en maten, wij weten er alles van. Dus nee, u hoeft niet een lompe zak in een kledingwinkel te plaatsen. In plaats daarvan raden wij u aan om te denken aan het thema van uw winkelinrichting.
Zoekt u voor een moderne look? Dan is een zitzak stoel met een simpel en clean design perfect!
Waarom zitzakken in de winkelinrichting gebruiken?
Dit is misschien wel de eerste vraag die in u opkomt. Waarom zitzakken gebruiken als er ook andere comfortabele stoelen en banken zijn voor winkels?
Om dit te beantwoorden moeten we even kijken naar wat mensen nou echt willen wanneer ze in uw winkel belanden.
Stelt u zich eens twee verschillende scenario’s voor van een Hans Anders filiaal. De één heeft de “normale” winkelinrichting waarbij u de typisch rode Hans Anders stoelen en bankjes kunt vinden.
De klant komt naar voren en wordt verteld dat hij wel even mag wachten op een stoel of bankje. Nadat de klant is gaan zitten zit hij een beetje voor zich uit te staren totdat hij aan de beurt is en weer naar huis kan.
Het enige wat de klant nu kan overtuigen dat Hans Anders de beste is, is de service die wordt geleverd door de werknemers.
Stelt u zich eens voor als die klanten op een zitzak stoel konden gaan zitten. Of op een andere soort zitzak. Dan was de hele ervaring anders geweest en zouden de klanten er zelfs nog over praten na hun afspraak met hun vrienden en familie.
“Wist je dat ze bij Hans Anders nu ook vette chille zitzakken hebben? Dat zit echt zoveel lekkerder dan die andere stoelen die ze eerst hadden.” – Hans Gewoon
Zitzakken gebruiken in verschillende winkelinrichtingen
Nu dat u weet waarom zitzakken het verschil kan maken tussen goede reputatie en geweldige reputatie, kunnen we over gaan op hoe u de zitzakken daadwerkelijk kunt gebruiken in uw winkel.
Of u nou een kledingzaak heeft of een optiekzaak zoals Hans Anders, zitzakken passen in elke winkelinrichting. Hieronder vindt u verschillende ideeën voor verschillende winkelinrichtingen.
Natuurlijk zijn zitzakken ook waardevol voor zaken die hier niet specifiek benoemd zijn dus neem het niet al te letterlijk. Gebruik de informatie die u aanspreekt en als u nog vragen heeft, stelt u die dan gerust.
Optiek interieur
Hier stopt onze obsessie voor Hans Anders want dit is de laatste keer dat we hem zullen noemen. In het voorafgaande voorbeeld werd al duidelijk hoe Hans Anders zitzakken kan gebruiken in hun winkelinrichting om klanten ‘wow’ te laten zeggen.
Dus nu gaan we verder met de volgende vraag: “Hoe kan Hans Anders de zitzakken strategisch plaatsen?” Wij zouden zeggen dat de stoelen en bankjes simpelweg vervangen kunnen worden door onze comfortabele zitzak stoelen.
Zo heeft Hans Anders een interieur dat moderne meubels zoals de zitzakken bevat. Daarnaast is de klantervaring ook een stuk beter doordat Hans Anders nu klanten blij maakt met wachten, wie had dat gedacht?
Winkel interieur kleding
Als u de eigenaar bent van een mooie schoenenwinkel ziet de winkelinrichting er natuurlijk totaal anders uit dan wanneer u bij een optiekzaak binnen loopt.
Terwijl het bij de vorige zaken meer ging om functionaliteit, gaat het bij kledingzaken ook meer over de uitstraling. Vooral wanneer u naar een modewinkel kijkt zoals Louis Vuitton of Tommy Hilfiger.
Deze winkels hebben een simpele maar moderne uitstraling wat je ook weer terug kunt zien in hun kleding.
Kortom, het is belangrijk dat u het juiste zitmeubilair kiest voor uw modezaak. Gaat u voor een fleurige look? Kies dan gekleurde zitzakken zoals de roze hart zitzak – zou een perfecte aanvulling zijn bij een vrouwen of meisjes winkel.
Boekhandel winkelinrichting
Boekhandels komt u tegenwoordig vast weinig tegen, tenzij u de eigenaar bent van één. Houdt in gedachten dat zelfs de Bruna een afdeling heeft waar u boeken of tijdschriften kunt kopen.
Dit betekent dat als u enige vorm van lezen in uw winkel heeft, u daar de winkelinrichting op aan kunt passen door zitzakken te plaatsen zodat mensen rustig kunnen lezen. Die kunt u plaatsen in de leeshoek, bibliotheek, of waar u de klant ook maar wilt laten lezen.
De beste zitzakken voor deze situatie zijn de peervormige zitzakken van ons. Waarom? Ze lijken veel op de zitzak stoel maar als u er in gaat zitten heeft u ook nog eens leuningen. Hierdoor kan de klant gaan zitten en zal de zitzak zich volledig aanpassen.
Muziekwinkel
Om nog maar een voorbeeld te noemen nemen we hier een muziek winkelketen zoals Keymusic als voorbeeld.
Keymusic heeft grote, middelmatige en kleine filialen in Nederland en België. Dit houdt in dat elk filiaal een andere winkelinrichting heeft natuurlijk.
Waar het bij een muziekwinkel uiteindelijk om gaat is dat de klant een instrument kan testen op een zo comfortabel mogelijke manier.
Daar is de zitzak stoel uiteraard geschikt voor want dan kan diegene helemaal in de ‘zone’ komen en krijgt zij eerder een positieve indrukking van Keymusic dan wanneer er geen stoelen zijn of simpele houten krukjes.
Verplaatst u zichzelf eens in de schoenen van een klant van Keymusic. Hoe zou u er zich bij voelen als u er voor het eerst achter komt dat een muziekwinkel zitzakken gebruikt als zitmeubilair in plaats van die standaard houten krukjes?
Groothandels en warenhuizen
Groothandels zoals de Makro hebben enorme schappen met verschillende producten. Zoveel zelfs dat mensen misschien wel even rustig willen zitten zodat ze kunnen nadenken wat ze precies willen hebben.
Een van de manieren waarop Makro dit al doet zijn de “proef & probeer” stands. Hier kunnen mensen even een lekker hapje proberen van een nieuwe soort kaas of iets anders.
Stelt u zich eens voor als u ook een plek had waar u gewoon even kon zitten en tussen alle boodschappen door rustig kon nadenken. Dat zou toch geweldig zijn? Een zitzak stoel waarop u onderuit kan liggen te genieten van de rust.
Verander uw winkelinrichting vandaag nog!
Nu is het tijd voor actie! Het is tijd om iets te veranderen aan uw bedrijf dat een grotere impact gaat hebben dan u denkt.
Het is namelijk tijd om uw winkelinrichting aan te passen om uw doelen te realiseren. Aangezien meestal het doel is om de winstmarge te vergroten hebben wij hieronder een simpel stappenplan gezet om uw winkelinrichting daar ook op aan te passen.
- Verdeel uw winkelinrichting in categorieën als dit niet al is gedaan. Onderzoek heeft bewezen dat consumenten liever uit categorieën kiezen dan geen categorieën. Zelfs koffieliefhebbers vonden het fijner om uit verschillende categorieën (A,B en C) te kiezen dan uit geen categorie.
- Meer is niet altijd beter dus zorg voor minder keuze. Tegenwoordig hebben winkels zoveel keus dat de klant er overweldigd door wordt. Daarom zal u het aantal keuzes dusdanig terug moeten schroeven tot een aantal waar de consument zich fijn bij voelt. Van 20 naar 6 pennen gaan blijkt ook een goed idee te zijn volgens onderzoek.
- Zet complementaire producten van hetzelfde merk dicht bij elkaar. Men vindt het kopen van meerdere producten van hetzelfde merk fijner dan wanneer het van een ander merk komt.
- Verander de sfeer zodat klanten zich thuis voelen. Zorg ervoor dat de klant een toegewezen gebied/plaats heeft in uw winkelinrichting waar ze zich thuis kunnen voelen. Een relaxt sfeertje met een gratis kopje koffie en een krantje. Dit is de perfecte plek voor lekkere zitzakken waar de klant in uit kan rusten.
Heeft u een speciaal verzoek voor uw bedrijf? Of bent u klaar om zitzakken aan uw winkelinrichting toe te voegen? Neem vandaag dan nog contact met ons op!